[-]
Ostatnio Dodane Obrazki
Nowe wpisy z tego działu muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

Odpowiedź w wątku: Prywatny pociąg na linii Warszawa-Katowice do Pragi - kedy w Żyrardowie?

Twoja nazwa:
Emotikony
Angel Angry Blush Confused
Dodgy Exclamation Heart Huh
Idea Sleepy Undecided Smile
Wink Cool Big Grin Tongue
Rolleyes Shy Sad  

Ikona wpisu


Subskrypcja wątku:


Wybierz sposób powiadamiania i subskrypcji tego wątku. (tylko dla zarejestrowanych)




Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

Podgląd wątku (od najnowszej odpowiedzi)
Napisane przez belin - 17.01.2020 11:00
(15.01.2020 13:31 )caliber napisał(a): Co do ilości przewozów w Polsce tak jak napisałeś spada, ale nie ma co się dziwić skoro jest 100 tyś spółek, która chce zarobić jak najwięcej i w gruncie rzeczy okazuję się, że nie opłaca likwidując połączenia i w etapie końcowym pasażer na tym cierpi.
Co do podziału na spółki, tutaj jest temat: http://zyrardow24h.eu/Temat-Dlaczego-PKP...polka_8843

(16.01.2020 11:55 )caliber napisał(a): Wracając do rzeczywistości to w naszym Państwie, to chyba nie mamy co liczyć na rozwój, a raczej stanie w miejscu jak nie cofanie się.
A tu się nie zgodzę. PKP szarpnęła taką kasę z Unii, że każdy ślepy, głuchy, kulawy manager taki jak w PKP dałby radę zwiększyć ilość przewozów... PKP czekają wzrosty i chwała - za te pieniądze moglibyśmy mieć np. wspaniałe autostrady, ale tego nikt nie policzył.
Napisane przez caliber - 16.01.2020 11:55
Dzięki za tabelkę.

Wracając do rzeczywistości to w naszym Państwie, to chyba nie mamy co liczyć na rozwój, a raczej stanie w miejscu jak nie cofanie się.
Napisane przez belin - 15.01.2020 13:46
Dobra, sprawdziłem na szybko i ilość przewozów w UK ostatnio minimalnie zmalała, po całym 20-leciu wzrostów. Tabelka poniżej, koleje w Anglii przewożą prawie 6x tyle pasażerów co w Polsce.
Zmiana ilości pasażerów.png   

Tabela pochodzi z Eurostatu: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics...passengers
Napisane przez caliber - 15.01.2020 13:31
Niestety nie mam porównania jak wygląda np. transport w Angli czy też innym Państwie i muszę uwierzyć Ci na słowo Smile ale domyślam się, że wygląda ono lepiej niż w naszym zakichanym Państwie, gdzie robią jak chcą i kiedy chcą i mają na to odgórne przyzwolenie.

Co do ilości przewozów w Polsce tak jak napisałeś spada, ale nie ma co się dziwić skoro jest 100 tyś spółek, która chce zarobić jak najwięcej i w gruncie rzeczy okazuję się, że nie opłaca likwidując połączenia i w etapie końcowym pasażer na tym cierpi.
Napisane przez belin - 15.01.2020 13:10
Oni mają ogromny zapas w cenach, którego bez konkurencji nigdy nie oddadzą pasażerom. Porównaj cenę biletu KM z ceną dojazdu samochodem. Koleją wychodzi drożej niż samochodem, nawet jak jedzie jedna osoba. A samochodem mogą jechać 4 osoby...

Mieszkałem w Londynie w czasie słynnej prywatyzacji kolei w Anglii (w latach 90-tych). W ciągu pół roku od prywatyzacji ceny spadły, pojawiło się 3x tyle pociągów co wcześniej, a stojący pasażer przeszedł do przeszłości. Natychmiast zamknięto nierentowne linie - takie ogromne plakaty stały na stojakach, że likwidujemy, ale to nie nasza wina, bo się nie opłaca itp. itd. Ale dojazd do Londynu z przedmieść - po prostu rewelacja.

U nas Narodowi można wcisnąć że państwowa kolej do DOBRO NARODOWE i stan obecny przedzawałowy będzie trwał w nieskończoność...

EDIT. Ilość przewozów PKP w Polsce spada. Ale w Anglii, gdzie kolej jest prywatna, rośnie, i to mocno!
Napisane przez caliber - 15.01.2020 12:44
Moim skromnym zdaniem nie ma, co liczyć na obniżki cen, a raczej podwyżki taką jak nam szykuje od Lutego KM Angry
Napisane przez Szopen - 14.01.2020 18:26
Nie, chyba,ze by porobili rozjazdy, albo perony. Tory biegną wzdłuż Jaktorowa, ale najbliższe rozjazdy są dopiero w Grodzisku.
Napisane przez belin - 14.01.2020 14:40
Czeski Leo Express uruchamia połączenie z Warszawy do Katowic i dalej do Pragi. Pociągi ominą Żyrardów, skręcą do Zawiercia na CMK...


Cytat:Jeśli uda się wprowadzić te połączenia na tory, to w podróżach między Śląskiem i Zagłębiem a stolicą czeka nas prawdziwa rewolucja. Prywatny czeski przewoźnik Leo Express, który uruchamia m.in. komercyjne połączenia z Krakowa przez Katowice do Pragi zyskał właśnie pozwolenie na kolejną trasę - tym razem z Pragi przez Katowice i Warszawę do Terespola. O wydaniu zezwolenia poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
https://warszawa.naszemiasto.pl/konkuren...c1-7492351

Codziennie uruchamiane mają być cztery pary pociągów na tej trasie, a pozwolenie jest ważne do 10 grudnia 2024 roku.
Kiedy to wprowadzą, PKP Intercity będzie musiało obniżyć ceny, dostosować je do konkurencji - przynajmniej na tej jednej linii... Szkoda że nie przez Żyrardów, w Jaktorowie chyba mógłby stawać Wink
Napisane przez Andreas - 14.06.2013 14:05
(14.06.2013 12:29 )teqton napisał(a): Hehe pojemny ten wagonik Big Grin

I ludzie w Polsce jacyś tacy - jakby z gumy, czy coś???Big Grin
Napisane przez teqton - 14.06.2013 12:29
Hehe pojemny ten wagonik Big Grin A co ciekawsze spora część ludzi wybrała sobie drogę na skróty przez tory, służby ochrony kolei by tam się ładnie obłowiły na mandatach Smile
Napisane przez Andreas - 14.06.2013 09:30
(13.06.2013 23:58 )bergerac napisał(a): Osobiście to nawet jakby mi dopłacali nie zdecydowałbym się na podróż żadnym autobusem na trasie trwającej ponad dwie godziny.
Dla mnie taka podróż to katorga.
Mam podobne podejście, ale ostatnio byłem zmuszony - pojechałem z Krakowa do Gorlic, czyli siedziałem w autobusie ok. 3 godzin. I muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony - klimatyzacja, internet, a do tego kierowca, który pomagał kobietom z bagażami (takiego widoku na PKP nie pamiętam).
Dopiero teraz zrozumiałem, że w takim stanie rzeczy, przy dzisiejszych cenach za bilety, koleje nie mają szans na wygraną z przewoźnikami autobusowymi. No, chyba tylko wtedy, gdy wraz z nowymi przewoźnikami kolejowymi wejdzie nowa jakość usług.
A tu taka ciekawostka:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=u8ruMmvcye4
Napisane przez bergerac - 13.06.2013 23:58
Osobiście to nawet jakby mi dopłacali nie zdecydowałbym się na podróż żadnym autobusem na trasie trwającej ponad dwie godziny.
Dla mnie taka podróż to katorga.
Napisane przez turboneta - 13.06.2013 23:48
Przy obecnej ofercie przewozów atobusowych takich jak np. polski bus, dla mnie żadne pociągi nie mają szans.
Jeżdżę sobie do Gdańska za 20 albo 30 zł., mam zagwarantowane miejsce w wygodnych fotelach, wi fi, czystą toaletę, klimatyzację i miłe panie roznoszące napoje, ciasteczka, rogaliki i lody (w cenie biletu).
Pociągi mogą nie istnieć. Przynajmniej w takim stanie jaki obecnie prezentują.
Napisane przez Jancio - 13.06.2013 15:46
Spraw ISko jest do załatwienia tylko potrzeba większej chęci lokatorów
Napisane przez kalatos - 13.06.2013 15:05
Z obcymi liniami kolejowymi jest troszkę tak jak z ISKO w Żyrardowie. Monopol i jednych i drugich musi się zakończyć bo brak konkurencji widać czym się kończy w przypadku ISKO i PKP. Drogo, śmierdząco, w myśl zasady i tak musi mieć taki internet bo innego nie ma i tak musi pojechać bo alternatywy nie ma Tongue
Napisane przez Andreas - 13.06.2013 12:29
A wiesz, że Niemieckie koleje już w zeszłym roku kupiły polskie pociągi z bydgoskiej PESA? Poza tym deklarowali, że mają zamiar kupić dodatkowo aż 1,5 tysiąca wagonów!
Czyli po 2019 roku nie trzeba będzie niczego na naszych starociach przemalowywać, bo zwyczajnie pójdą na złom lub do muzeum. A na tory wjadą nowe wagony z niemieckimi oznaczeniami, ale wyprodukowane... w Polsce.Rolleyes
Napisane przez Stańczyk - 13.06.2013 12:04
Niemieckie koleje DB przejęły jakiś czas temu (dokładnie nie pamiętam ile i za ile) udziały kolei francuskich SNCF. Francuzi jakoś nie narzekają, to i my też raczej nie będziemy. Z kolejami francuskimi jest tak, że Niemcy nie zmieniali (i bardzo słusznie) oznaczeń na wagonach. Kolej przejęta przez DB jeździ nadal pod oznaczeniami SNCF. I wszystko gra.
Napisane przez Andreas - 13.06.2013 11:46
Z tego co pamiętam to jakieś europejskie przepisy spowodowały, że po 2019 roku nasz rynek i tak będzie otwarty na każdego przewoźnika, który zechce świadczyć usługi. Według niektórych publikacji będzie to koniec polskich spółek kolejowych, które nie będą miały najmniejszych szans na konkurowanie z lepiej zarządzanymi, zasobniejszymi kolejami np. z Niemiec.
Napisane przez Stańczyk - 13.06.2013 11:06
Czeski przewoźnik, w porównaniu z kolejami niemieckimi które chcą zdominować przewozy kolejowe w Polsce, to małe piwo. Wcześniej czy później Niemcy to zrobią. A jak już wejdą, no to żegnajcie polskie spółki.
Napisane przez Andreas - 13.06.2013 10:42
Absolutnie się zgadam z tezą o konkurencji. Jeśli to wymusi na PKP podniesienie standardów lub obniżkę cen, to już będzie sukces!!!
Ten wątek ma jeszcze 20 odpowiedzi. Przeczytaj całość.