![]() Ostatnio Dodane Obrazki
|
|||||
|
|
|
|
|
|
- NIE DLA TORÓW CPK I AUTOSTRADY W LESIE - WYPEŁNIJ ANKIETĘ I WRZUĆ DO URNY
- Widzisz? Zgłaszaj - tutaj możesz opisać ciekawe zdarzenia i wszelkie spostrzeżenia związane z Żyrardowem
- Witamy na Forum Żyrardowa, zapraszamy do zalogowania się i pełnego uczestnictwa w forum. Zarejestrowani użytkownicy nie widzą reklam
- Invest in Żyrardów - dossier in EN PL DE FR RU. Economic and tourist information about our town! DOWNLOAD FREE OF CHARGE
Nowe wpisy z tego działu muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.
Podgląd wątku (od najnowszej odpowiedzi)
Napisane przez Szperacz - 19.08.2021 10:35 |
Wśród mniejszych ośrodków miejskich w obszarach aglomeracyjnych kolej miała istotne znaczenie w realizowaniu potrzeb transportowych mieszkańców. Stąd też bardzo wysoki poziom wymiany pasażerskiej na stacjach znajdujących się w Grodzisku Mazowieckim, Legionowie, Mińsku Mazowieckim, Nowym Dworze Mazowieckim, Pruszkowie, Redzie, Rumii, Skierniewicach, Tłuszczu, Wejherowie oraz Żyrardowie. Główne stacje w tych miejscowościach znajdują się w pierwszej 50 stacji o największej wymianie pasażerskiej, pomiędzy stacjami największych polskich miast. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wro...04005.html |
Napisane przez belin - 09.12.2019 19:00 |
Znalazłem dzisiaj mapkę ze wszystkimi trasami kolejowym, na których liczba przejazdów przekracza 30 tys. rocznie. Żyrardów jest właśnie przy tak ruchliwej trasie kolejowej. Jak widać żadna trasa pomiędzy dwoma miastami w Polsce nie jest w całości uznawana za bardzo ruchliwą. Najbliżej tego jest połączenie Warszawy i Łodzi, gdzie odcinek pomiędzy Żyrardowem a Skierniewicami zaniża statystyki - dlatego linia jest tam przerwana. Powinniśmy domagać się od PKPy specjalnego traktowania, budowy nowego wiaduktu i zmniejszenia obciążeń jakie stwarzają dla mieszkańców przy swojej jednej z nielicznych dochodowych linii. To dzięki trasie przebiegającej przez nasze miasto ta firma w ogóle jeszcze istnieje, powinni wkładać kasę w inwestycje właśnie u nas, a nie na "zadupiach komunikacyjnych". Patrząc na mapę widać mizerię - Warszawa-Kraków np. nie istnieje na mapce. Pytanie czy w ogóle jest sens to rozwijać itd. Koleje są bardzo kapitałochłonne, a strategia siedzenia przy telefonie i czekania na zamówienia, jaką stosuje państwówka raczej nie przynosi jej rentowności. Sensowna byłaby akcja "Tiry na tory" - ale to nie w Polsce... Źródło mapki - informacja prasowa PKP PLK: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info...-plk-4467/ |
Napisane przez belin - 10.12.2018 22:14 |
Żyrardów znajduje się na 22 miejscu w Polsce pod względem ilości przewożonych pociągami pasażerów. Wyniki opulikowane przez Urząd Transportu Kolejowego pokazują, że przez Żyrardów w 2017 roku przewinęło się 3,2 miliona pasażerów, więcej niż przez: Rzeszów, Tarnów, Olsztyn, Legnicę, Białystok i Lublin!!! 1. Warszawa – 177,6 mln pasażerów 2. Gdańsk – 35,3 mln 3. Poznań – 24,8 mln 4. Gdynia – 22,9 mln 5. Wrocław – 20,0 mln 6. Kraków – 19,7 mln 7. Katowice – 12,3 mln 8. Sopot – 9,7 mln 9. Łódź – 7,6 mln 10. Wejherowo – 6,8 mln 11. Grodzisk Mazowiecki – 5,5 mln 12. Szczecin – 5,4 mln 13. Pruszków – 5,2 mln 14. Bydgoszcz – 4,6 mln 15. Rumia – 4,2 mln 16. CZĘSTOCHOWA – 4,1 mln 17. Opole – 3,8 mln 18. Otwock – 3,8 mln 19. Skierniewice – 3,7 mln 20. Gliwice – 3,7 mln 21. Toruń – 3,4 mln 22. Żyrardów – 3,2 mln 23. Olsztyn – 3,1 mln 24. Rzeszów – 2,5 mln 25. Tarnów – 2,4 mln 26. Legnica – 2,4 mln 27. Białystok – 2,3 mln 28. Lublin – 2,1 mln 29. Wieliczka – 1,8 mln 30. Gniezno – 1,8 mln 31. Kielce – 1,7 mln Tutaj link do artykułu (płatny) |