[-]
Ostatnio Dodane Obrazki
Nowe wpisy z tego działu muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

Odpowiedź w wątku: Powstaje klip promujący Żyrardów

Twoja nazwa:
Emotikony
Angel Angry Blush Confused
Dodgy Exclamation Heart Huh
Idea Sleepy Undecided Smile
Wink Cool Big Grin Tongue
Rolleyes Shy Sad  

Ikona wpisu


Subskrypcja wątku:


Wybierz sposób powiadamiania i subskrypcji tego wątku. (tylko dla zarejestrowanych)




Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.


Atrakcje Turystyczne Żyrardowa - Żyrardów dla Wszystkich

W tej części forum piszemy na temat atrakcji turystycznych Żyrardowa. Każda atrakcja - muzeum, instytucja, galeria itp. będzie posiadać swój własny wątek.
Podgląd wątku (od najnowszej odpowiedzi)
Napisane przez Rencista. - 14.07.2011 02:04
I dobrze,aby nasze miasto było znane, jak największej rzeszy ludzi nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, z racji unikalnych zabytków,co powinno zaowocować rozwojem ruchu turystycznego. Przebiegająca w XIX wieku kolej spowodowała powstanie miasta Żyrardów i rozwój przemysłu, lata 90 XX wieku i przemiany ustrojowo-społeczne, spowodowały upadek tego przemysłu, a wiek XXI spowoduje ponowny rozwój miasta na bazie tego,co po tym przemyśle pozostało. Oczywiście droga nie będzie łatwa, aby to osiągnąć, ale jak na razie, to chyba innej alternatywy nie ma.
Napisane przez MALYNKA - 13.07.2011 19:39
smacznego w tej szpularni Tongue Tongue
ale ogólnie fajnie, fajnie że coś takiego się dzieje Big Grin

//oddzielono do tematu o Szpularni
http://zyrardow24h.eu/Temat-Szpularnia-r...i-lnu-Nowy
Napisane przez teqton - 12.07.2011 07:27
W dniach 2-4 lipca br. w  Żyrardowie gościła ekipa filmowa z firmy Media Consulta TV & Filmproduktion GmbH z Berlina, która na zlecenie Komisji Europejskiej nagrywała klip video prezentujący naszą zabytkową osadę fabryczną. Klip jest jednym z działań promocyjnych podejmowanych przez Komisję Europejską w związku z wygraną Miasta Żyrardowa w polskiej edycji konkursu EDEN.

Dwa dni zdjęciowe rozpoczęły się w niedzielę od nagrania wnętrz muzealnych i Panoramy Żyrardowa z 1899 r. oraz koncertu Kwartetu Fuerte. Wśród filmowanych obiektów znalazła się także zabytkowa Resursa z odrestaurowaną salą balową. Realizowany projekt rewaloryzacji Resursy i Kręgielni idealnie wpisuje się w tegoroczny temat przewodni konkursu EDEN, jakim jest rewitalizacja miejsc i obiektów na cele turystyczne.

Po południu ekipa filmowa przeniosła się do Restauracji Szpularnia, gdzie nagrywano postindustrialne wnętrza zaadaptowane pod nowe funkcje. Oku kamery nie umknęły przepyszne potrawy oryginalnie serwowane.

Drugiego dnia planem zdjęciowym stały się wnętrza Loftów de Girarda. Mieszkania modelowe w loftach oczarowały ekipę filmową swym urokiem i designem. Starannie prowadzona rewitalizacja nowej przędzalni lnu przywraca dawny blask temu największemu zabytkowi żyrardowskiej osady, nadając nowy wymiar adaptowanym przestrzeniom.

Kolejnym nagrywanym obiektem był kościół pw. Maki Bożej Pocieszenia – serce zabytkowej osady fabrycznej. Przed świątynią nagrano ujęcia, w których statystki zaprezentowały kostiumy z filmu „Ziemia obiecana”, w celu oddania atmosfery panującej w XIX wieku.

Poniedziałkowe popołudnie przeznaczono na nagranie Sklepu Wokulskiego oraz Fabryki Lnu. Wyjątkowe wnętrza sklepu, wyroby lniane oraz hale fabryczne najlepiej oddają klimat XIX-wiecznego Żyrardowa.

Poniedziałkowy dzień zdjęciowy zakończył się późnym popołudniem sfilnowaniem Parku Dittricha oraz Placu Jana Pawła II wraz z otaczającymi go budynkami.

Dwie wersje klipu – 3 minutowa oraz 1 minutowa – będą miały swoją premierę pod koniec września tego roku w Brukseli podczas Europejskiego Dnia Turystyki.

Nagrany klip Miasto Żyrardów będzie mogło bezpłatnie wykorzystywać w działaniach promocyjnych, m.in. podczas targów i innych imprez o charakterze promocyjno-turystycznym.

Kolejnym działaniem promocyjnym, związanym z wygraną Żyrardowa w konkursie EDEN, było wydanie przez Polską Organizację Turystyczną ulotki „Najlepsze atrakcje turystyczne Polski”. Publikacja została załączona do czerwcowego wydania Gazety Wyborczej (30 czerwca 2011 r.) w nakładzie 100 tysięcy egzemplarzy. Insert dołączony był m.in. do warszawskiego wydania gazety. Zespół Zabytkowy Osady Fabrycznej – był jedną z atrakcji turystycznych zaprezentowanych w ulotce. Ulotka ,,Najlepsze atrakcje turystyczne Polski" dostępna jest bezpłatnie w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta przy Placu Jana Pawła II nr 1 oraz w Wydziale Funduszy Europejskich i Wydziale Promocji i Kultury przy Placu Jana Pawła II nr 2.

Serdeczne dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania klipu.