[-]
Ostatnio Dodane Obrazki
Nowe wpisy z tego działu muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

Odpowiedź w wątku: Remont dworca Warszawa Zachodnia - informacje na czas remontu do 2023 roku

Twoja nazwa:
Emotikony
Angel Angry Blush Confused
Dodgy Exclamation Heart Huh
Idea Sleepy Undecided Smile
Wink Cool Big Grin Tongue
Rolleyes Shy Sad  

Ikona wpisu


Subskrypcja wątku:


Wybierz sposób powiadamiania i subskrypcji tego wątku. (tylko dla zarejestrowanych)




Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

Podgląd wątku (od najnowszej odpowiedzi)
Napisane przez Szperacz - 16.09.2022 09:39
W związku z modernizacją stacji Warszawa Zachodnia doszło do kłopotliwej dla pasażerów awarii. Uszkodzony został kabel, a to oznacza spore utrudnienia w ruchu, szczególnie na trasie z Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa czy Żyrardowa w kierunku Warszawy i dalej.

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,...worcu.html
Napisane przez Szopen - 07.07.2020 21:39
Na chwilę obecną... Niech poradzą sobie z wodą w przejściu podziemnym, bo ta notorycznie pojawia się tam po ulewach.
Napisane przez belin - 07.07.2020 11:17
Informacje poniżej pochodzą wprost od PKP PLK, z materiałów prasowych.

Rozpoczyna się budowa nowoczesnej Warszawy Zachodniej
Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią  nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Budimex S.A. na modernizację stacji. Inwestycja za ponad 1,9 mld zł netto, będzie skończona do 2023 r. Projekt ubiega się o współfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym na warszawskim węźle kolejowym.
 
Przebudowa Warszawy Zachodniej to rewolucja na mapie transportowej Warszawy. Dziennie z tej stacji korzystają tysiące pasażerów. Po zakończeniu przebudowy pojawi się więcej pociągów dalekobieżnych i podmiejskich. To kolejny krok na drodze do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Tak wygląda realizacja Planu Dudy w praktyce, podpisana umowa na 2 mld zł stworzy blisko 500 miejsc pracy przy samej przebudowie stacji kolejowej – powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
 
Polska od lat realizuje inwestycje kolejowe dofinansowane ze środków unijnych. Tylko w perspektywie 2014-2020 na rozbudowę i modernizację linii i obiektów kolejowych w naszym kraju zarezerwowaliśmy w budżecie unijnym ponad 40 mld złotych. Kolej będzie również ważnym obszarem inwestowania pieniędzy europejskich w nowej perspektywie – powiedział Grzegorz Puda, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej.
 
– Przebudowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warszawa Zachodnia będzie najnowocześniejszą stacją kolejową w Polsce. Codziennie tysiące pasażerów kolei aglomeracyjnej i dalekobieżnej zyska atrakcyjne podróże i sprawne połączenia z komunikacją miejską. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do potrzeb wszystkich pasażerów. Nowe możliwości stacji zwiększą rolę kolei w systemie komunikacji Warszawy, województwa mazowieckiego i Polski – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 
 
Warszawa Zachodnia to największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Przebudowa Warszawy Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej.
 
Nowa Warszawa Zachodnia dla wszystkich
Wszystkie perony zostaną zadaszone. Przewidziano ruchome schody i windy przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwości kursowania pociągów.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie też wydłużone do peronu nr 8 przy linii obwodowej.
Na stacji Warszawa Zachodnia nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
 
Podróżni będą korzystać z pociągów podczas przebudowy stacji
Podczas przebudowy Warszawy Zachodniej utrzymany będzie ruch pociągów i obsługa pasażerów. W pierwszej kolejności przewidziano budowę przejścia podziemnego od strony linii obwodowej czyli peronu nr 8. Przygotowane zostanie m.in. lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym oraz nowy peron od strony ul. Tunelowej. Wykonawca przystąpi do budowy kładki po wschodniej stronie stacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zapewniony będzie dostęp do peronów podczas przebudowy dotychczasowego przejścia podziemnego. Zasadnicze prace torowe rozpoczną się od ul. Tunelowej i będą realizowane w kierunku Al. Jerozolimskich. Planowane zakończenie inwestycji w II połowie 2023 r.
Prace na stacji realizowane są w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia", który  ubiega się o dofinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych oraz projektu POIiŚ 6.1-22 pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.
Napisane przez belin - 24.09.2019 13:52
"Jest tak brudno i brzydko, że wypadają oczy".... Tak będzie wyglądał dworzec Warszawa Zachodnia w 2023 roku.... Ogłoszono przetarg.
Widok na perony Dworca Zachodniego:
Warszawa Zachodnia widok peronu.jpg   
Widok z peronu:
Warszawa Zachodnia widok z Peronu.jpg   
Widok podziemi....
Warszawa Zachodnia widok podziemi po remoncie.jpg   
PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia
Stacja Warszawa Zachodnia zmieni się. Dla podróżnych będą perony z windami
i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą, wygodne przejście podziemne, dobre połączenie kolei z komunikacją miejską. Sprawny ruch pociągów zapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna. Projekt modernizacji Warszawy Zachodniej, na który PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, jest współfinansowany ze środków POIiŚ.
Warszawa Zachodnia to największa pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce.
W dobie obsługuje około 1000 pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

- Ogłoszenie przetargu na modernizacje Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej. Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. Mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej. Konsekwentnie postępują prace przy zwiększeniu możliwości i standardu podróżowania koleją w Warszawie - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
W ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej powstaną nowe perony dostępne dla osób
o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ruchome schody i windy, przystosowane
do przewozu wózków i rowerów. PLK wybudują dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach.
- Nowa Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów
i zwiększy role kolei w systemie komunikacji.
Projekty z Krajowego Programu Kolejowego obejmują m.in. poprawę komunikacji w aglomeracjach i tworzenie sprawnych wyjazdów na sieć kolejową w kraju i za granice – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Na stacji będzie wykonana kładka dla pieszych pomiędzy dzielnicą Wola i Ochota. Przejście podziemne zmieni się całkowicie na wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej.
Na poziomie -2 przejścia podziemnego zostanie wybudowany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą.
Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.
Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" oraz projektu POIiŚ 6.1-22 pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz
z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.